Добро пожаловать, Гость
Логин: Пароль: Запомнить меня

ТЕМА: Вузькоколійка Антонівка - Зарічне

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 08:57 #1846

  • andreyvelosipedist
  • andreyvelosipedist аватар
  • Offline
  • Завсегдатай
  • Сообщений: 284
  • Спасибо получено: 5
  • Репутация: 4
Найдовша у Європі діюча вузькоколійна дорога “Антонівка-Зарічне” відстанню 106 кілометрів для поліщуків без перебільшень стала трансполіською магістраллю. Якби не тепловозик із чотирма синіми вагончиками, не те що до райцентру, до сусіднього села не було б чим дістатися. Дороги через поліські ліси та болота не надто привітні, а подекуди їх просто немає.

Щодня від станції Антонівка Володимирецького району о 7 годині ранку розпочинає свій маршрут раритетний маленький потяг. Він прямує до станції Зарічне, райцентру на Півночі Рівненщини. У середу — базарний день — вагончиків стає на два більше, ніж у звичайні дні. Тягне їх старенький тепловоз випуску 1958 року. Максимальна швидкість старенького поїзда — 40 кілометрів на годину. У маленьких вагончиках з вікнами у дерев'яних рамах дерев'яні лавки, маленькі тамбурчики і двері, які відчиняють за ручку самі пасажири. У холодну пору вагончики обігріваються саморобними пічками на вугіллі. Тамтешні мешканці називають потяг “поїздком” або “кукушкою”. Розповідають, буцімто колись тепловози мали серію не “ТУ”, а “КУ”, тому і нарекли його "кукушкою". А ще існує версія, що коли потяг подає у лісі сигнал, то він чується як "ку-ку". А ще поїздок називають “поліським трамвайчиком”. Однак це справжній потяг на справжній залізниці, щоправда, маленькій, наче іграшковій. Ширина колії майже удвічі вужча за стандартну.



Усі пасажири знають одне одного. Заходячи у вагони, вітаються. Тут хтось їде на роботу, хтось — у райцентр за довідкою, а хтось у ліс за грибами. А ще у сусідні села на навчання їде майже сотня учнів, а це аж два вагони. Навесні та влітку вузькоколійкою мандрують туристи. Українців серед них небагато. А от поляки, німці, австрійці, англійці та навіть канадці у поліській глушині побували не раз. Здається, про існування цієї вузькоколійної залізниці знають лише іноземці. Їм не потрібні ні спеціально облаштовані вагони для подорожі, ні додатковий комфорт, розповідають провідники.

Перетинає поїздок унікальний міст через річку Стир у селі Млинок. Це єдиний великий дерев'яний залізничний міст в Україні. Його довжина 153 метри. А сполучає він два райони — Володимирецький і Зарічненський. І коли навесні розливається Стир, потрапити на протилежний берег можна хіба що через залізничний міст. Побудували виняткову дерев'яну споруду ще у 1906 році. Опори теж дерев'яні, яких, здавалося, не міняли ще з часів їх зведення. Щоразу, коли потяг перетинає міст, його обов'язково зустрічає черговий. Окрім цього мосту на вузькоколійці є ще 30 мостів, невеликих, проте також дерев'яних.

У цьому ж селі є ще одна унікальна споруда — єдина на Рівненщині річкова переправа. Пором через річку Стир — аж ніяк не місце зустрічі романтиків. Без нього тамтешні жителі не уявляють своїх буднів. Якби не пором, кажуть у Млинку, доводилося б щоразу в об’їзд долати півсотні кілометрів, лише аби на авто чи підводі потрапити на інший берег. Поблизу станції Острівськ є три великі мальовничі озера: два в селі і одне просто у лісі.

Чотири години подорожі — і кінцева станція Зарічне. Це 10 кілометрів від білоруського кордону. Маленький вокзальчик зачинений. Його тепер відкривають лише тоді, коли приходить потяг.

Про вік вузькоколійної залізниці нагадують старі рейки, датовані ще 1895 роком. Точної дати початку будівництва вузькоколійки не визначено. Однак достеменно відомо, що вузькоколійку прокладали для перевезення деревини. До 1967 року потяг ходив тільки до станції Локниця. Вона знаходитися за 18 кілометрів до Зарічного. 4 листопада 1967 року у Зарічне прийшов перший пасажирський потяг. Пам’ятають старожили, як приїздив колись у Зарічне знаменитий дует Юхима Березіна та Юрія Тимошенка, відомих як Штепсель і Тарапунька. Як легенду розповідають на Поліссі, що раніше потяг можна було зупинити будь-де, одним помахом руки. І він підвезе куди попросять. Однак це тільки легенда. О 14.00 раритетний поїздок відправляється назад в Антонівку — ближче до цивілізації. Там з вузькоколійки можна пересісти на звичайний потяг та дістатися хоч у столицю. Чотиригодинна мандрівка поліською глибинкою залишиться для подорожуючих найяскравішим спогадом.
Последнее редактирование: 21 апр 2012 18:33 от velmin.
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 18:34 #1848

  • velmin
  • velmin аватар
  • Offline
  • Администратор
  • Сообщений: 2573
  • Спасибо получено: 301
  • Репутация: 96
справжнє диво:) Андрюха, було б непогано прокласти маршрут... Треба точно цього року там побувати...
Проблема в тому, що ви постійно думаєте, ніби у вас є час.
Будда
Последнее редактирование: 21 апр 2012 18:34 от velmin.
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 18:42 #1849

  • velmin
  • velmin аватар
  • Offline
  • Администратор
  • Сообщений: 2573
  • Спасибо получено: 301
  • Репутация: 96
На ютубі є відео, це щось неймовірне, а яка краса навкруги:)) а в нас розібрали через Хмелище на Червоне((Бандити!.. Цікаво а скільки квиток коштує?!)
Проблема в тому, що ви постійно думаєте, ніби у вас є час.
Будда
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 19:08 #1851

  • Oleksiy
  • Oleksiy аватар
  • Offline
  • Новый участник
  • Сообщений: 8
  • Репутация: 0
А от і не правда, що це сама довша діюча вузькоколійка, на півдні Вінницької області діє вузькоколійка Голованівськ-Гайворон-Рудниця загальною довжиною 130км.
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%83%D0%B7%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0_%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D0%A0%D1%83%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%E2%80%94_%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA

Ця вузькоколійка менш розрекламована та менше користується попитом у туристів, що є не добре. Її вже кілька раз намагались демонтувати та пустити на металобрухт.
Восени катали цією залізницею, 60 з гаком км їхали майже 3 гоидини, середня швидкість біля 20км/год, більше 25км/год потяг не розганяв. Незважаючи на пізню осінь краєвиди за вікном були дуже мальовничим, весною мабуть взагалі бомба, до того ж в теплу пору року відчайдухи можуть прокататись на даху вагона.

Деталі та фото за посиланнями:
http://ms-klein-zaches.livejournal.com/18779.html
http://vk.com/album117583062_144797374
http://vk.com/video6047048_160217127
Последнее редактирование: 12 мая 2014 23:37 от velmin.
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 19:15 #1852

  • velmin
  • velmin аватар
  • Offline
  • Администратор
  • Сообщений: 2573
  • Спасибо получено: 301
  • Репутация: 96
бачив декілька фото у Олекси в контакті:) мені здавалося що це одна і та ж залізниця... виявилося що ні.. до речі, а як з велосипедами, ??? куди їх можна приникати, поки катаєш у потязі?! :huh:
Проблема в тому, що ви постійно думаєте, ніби у вас є час.
Будда
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 19:25 #1853

  • Oleksiy
  • Oleksiy аватар
  • Offline
  • Новый участник
  • Сообщений: 8
  • Репутация: 0
Вагони вузькі, тамбури теж невеличкі. Якщо пощастить та в вагоні їхатиме невелика кількість народу то можна спробувати розмістити його якось в салоні. Але без невеликого хабаря провідникі думаю не обійтись.
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 19:28 #1854

  • velmin
  • velmin аватар
  • Offline
  • Администратор
  • Сообщений: 2573
  • Спасибо получено: 301
  • Репутация: 96
тобто краще їхати без велосипедів у ту сторону.. однак особливо для мене подорож втрачає всякий смисл без велосипеда... хоча зовсім інакше справа стоїть з потягом, на ньому залюбки :)))Можливо є альтернатива, десь приуздити транспорт, а при поверненні забрати?
Проблема в тому, що ви постійно думаєте, ніби у вас є час.
Будда
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 19:31 #1855

  • Oleksiy
  • Oleksiy аватар
  • Offline
  • Новый участник
  • Сообщений: 8
  • Репутация: 0
Перед тим як брати з собою велосипеда бажано дізнатись про кількість пасажирів в тому чи іншому рейсі. Скоріш за все для отримання такої інфи потрібно буде проїхатись самому без ровера - в принципі тоді повторна подорож з ровером втрачає свій смисл.
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 21 апр 2012 19:49 #1857

  • velmin
  • velmin аватар
  • Offline
  • Администратор
  • Сообщений: 2573
  • Спасибо получено: 301
  • Репутация: 96
Oleksiy пишет:
Перед тим як брати з собою велосипеда бажано дізнатись про кількість пасажирів в тому чи іншому рейсі. Скоріш за все для отримання такої інфи потрібно буде проїхатись самому без ровера - в принципі тоді повторна подорож з ровером втрачає свій смисл.

Ну не завжди втрачає, можливо навіть і доповнить:)
Проблема в тому, що ви постійно думаєте, ніби у вас є час.
Будда
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 22 апр 2012 07:07 #1866

  • andreyvelosipedist
  • andreyvelosipedist аватар
  • Offline
  • Завсегдатай
  • Сообщений: 284
  • Спасибо получено: 5
  • Репутация: 4
velmin пишет:
справжнє диво:) Андрюха, було б непогано прокласти маршрут... Треба точно цього року там побувати...

В Антонівку на веліках навряд поїдем тому що їхати 300 км
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 22 апр 2012 07:13 #1867

  • andreyvelosipedist
  • andreyvelosipedist аватар
  • Offline
  • Завсегдатай
  • Сообщений: 284
  • Спасибо получено: 5
  • Репутация: 4
Oleksiy пишет:
А от і не правда, що це сама довша діюча вузькоколійка, на півдні Вінницької області діє вузькоколійка Голованівськ-Гайворон-Рудниця загальною довжиною 130км.
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%83%D0%B7%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0_%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D0%A0%D1%83%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%E2%80%94_%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA
Ця вузькоколійка менш розрекламована та менше користується попитом у туристів, що є не добре. Її вже кілька раз намагались демонтувати та пустити на металобрухт.
Восени катали цією залізницею, 60 з гаком км їхали майже 3 гоидини, середня швидкість біля 20км/год, більше 25км/год потяг не розганяв. Незважаючи на пізню осінь краєвиди за вікном були дуже мальовничим, весною мабуть взагалі бомба, до того ж в теплу пору року відчайдухи можуть прокататись на даху вагона.

Деталі та фото за посиланнями:
http://ms-klein-zaches.livejournal.com/18779.html
http://vk.com/album117583062_144797374
http://vk.com/video6047048_160217127




вона не найдовша, нажаль так як від Гайворона до Голованівська вже колію розібрали
Последнее редактирование: 12 мая 2014 23:34 от velmin.
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 03 июль 2012 20:33 #2714

  • MOKRIZZONNI
  • MOKRIZZONNI аватар
  • Offline
  • Осваиваюсь на форуме
  • Сообщений: 23
  • Репутация: 0
velmin пишет:
Цікаво а скільки квиток коштує?!)
[/center]
11 грнvelmin пишет:
а як з велосипедами, ??? куди їх можна приникати, поки катаєш у потязі?! :huh:
нікуди -тіко в тамбурі.Провідниці категорично проти лісапєта в вагоні.При цьому лісапєт в тамбурі однозначно блокує даний вхід..там тамбур вузький та короткий.
Концептуальний туризм www.mokrizzonni.org.ua
Форум для анонсів та підготовки zhzh.info/forum/41
Последнее редактирование: 03 июль 2012 20:33 от MOKRIZZONNI.
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 03 июль 2012 21:03 #2721

  • velmin
  • velmin аватар
  • Offline
  • Администратор
  • Сообщений: 2573
  • Спасибо получено: 301
  • Репутация: 96
Однак здається знаю вихід. Їдемо вчетверо до вузькоколійки... Розбиваємо лагер! 2 чоловіки катає одного дня, 2 чоловіки катає наступного дня, після чого зібралися і уїхали.. Здається вирішено.. Або ж знайти знайомого вже там, надійного, якому можна було б лишити своє сонечко.
Проблема в тому, що ви постійно думаєте, ніби у вас є час.
Будда
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 03 июль 2012 21:13 #2726

  • crazybee_zheka
  • crazybee_zheka аватар
гарна ідея!
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 15 июнь 2014 20:15 #4994

  • velmin
  • velmin аватар
  • Offline
  • Администратор
  • Сообщений: 2573
  • Спасибо получено: 301
  • Репутация: 96
З Антонівки поїзд вирушає о 7.00 і прибуває до смт. Зарічного об 11.05. (головні зупинки Володимирець о 7.47, Біла - 8.57, Острівськ 9,57). Увага: часу вийти й купити щось на зупинці немає, зранку купити в Антонівці теж, тому беріть усе необхідне з собою завчасно.
Назад із Зарічного "кукушка" відходить о 14.03 і прибуває в Антонівку о 18.05.

Ширина колії становить 750 мм, поїзд має 4 пасажирські вагони, час у дорозі - 4 години, середня швидкість поїзда 30 км. на год., загальна відстань маршруту - 106 км, вартість квитка за маршрутом селище міського типу Зарічне - Антонівка складає близько 8 грн., купити можна у провідниць.


Крім того, з Антонівки до Зарічного й назад за спеціальною вказівкою (дуже рідко, переважно на замовлення зі столиці) курсує ще поїзд №N6991-6992.
Поради. Коли краще їхати? Особливої різниці немає, поганий день лише середа - це базарний день у Зарічному, тому поїздок переповнений. Сідати найкраще в останній вагон, з його тамбура найцікавіші краєвиди, допоки і якщо він не зайнятий чиїмось велосипедом. Можна курити.


Докладніше:
http://www.polissya.eu/2009/07/antonivka-zarichne-vuzkokolijka.html#ixzz34jGHExAn
ІЦ Полісся
Проблема в тому, що ви постійно думаєте, ніби у вас є час.
Будда
Администратор запретил публиковать записи.

Вузькоколійка Антонівка - Зарічне 15 июнь 2014 20:25 #4995

  • velmin
  • velmin аватар
  • Offline
  • Администратор
  • Сообщений: 2573
  • Спасибо получено: 301
  • Репутация: 96
ну шо поїхали?!:) квиточок лише 8 грн коштує... та навіть якщо в двічі дорожче:)
Проблема в тому, що ви постійно думаєте, ніби у вас є час.
Будда
Администратор запретил публиковать записи.